Ο κορωνοϊός «γεννά» ευκαιρίες για τα τοπικά προϊόντα


Εν μέσω του «κυκλώνα» Covid 19 που σαρώνει τον πλανήτη, και που προκαλεί σημαντικές διαφοροποιήσεις στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, διαφαίνεται και μια ευχάριστη προοπτική ανάπτυξης των τοπικών διατροφικών προϊόντων, και κυρίως το κρέας και τα γαλακτοκομικά.

Ειδικότερα, η εταιρεία έρευνας αγοράς Nielsen, επισημαίνει ότι όσο εξελίσσεται η πορεία του ιού, τόσο ενισχύεται και η τάση που καταγράφεται ούτως ή άλλως τα τελευταία χρόνια για προτίμηση των καταναλωτών στα τοπικά προϊόντα σε ότι αφορά το κρέας,τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Οι καταναλωτές, σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα έρευνας που έχει στη διάθεσή της η εταιρεία, προτιμούν τα ντόπια προϊόντα σε αυτές τις κατηγορίες, επειδή αφενός θέλουν να αποφύγουν οτιδήποτε προέρχεται από χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο από τον κορωνοϊό και αφετέρου, επειδή αισθάνονται πιο ασφαλείς, με την πεποίθηση ότι θα έχουν αγγίξει το προϊόν λιγότερα «χέρια» κατά τη διαδρομή του από τον παραγωγό μέχρι το σουπερ μάρκετ.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η διαφάνεια και η διαβεβαίωση των καταναλωτών, πως τηρούνται κατά γράμμα οι οδηγίες των κατά τόπους οργανισμών υγείας, θα δώσει περαιτέρω ώθηση στα προϊόντα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Κίνα, που θρήνησε χιλιάδες θύματα, οι online πωλητές τροφίμων Meituan και Eleme, αποστέλλουν στους πελάτες τους- μαζί με την παραγγελία τους- εγγύηση με λεπτομέρειες όπως η θερμοκρασία σώματος των μαγείρων, των συσκευαστών και των διανομέων αλλά και τις καθημερινές τους απολυμάνσεις.

Αυτές οι ενέργειες ακούγονται ίσως υπερβολικές, ωστόσο οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα δεν παύουν να αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους τοπικούς παραγωγούς να κερδίσουν πελατεία, και με καλή ποιότητα και εξυπηρέτηση, να τη διατηρήσουν και στο μέλλον.

Οι προκλήσεις που αναμένεται να προκύψουν- σύμφωνα πάντα με τη Nielsen- ανάλογα με τη διάρκεια και την επίπτωση της εξάπλωσης του κορονοϊου, είναι επιπλέον οι εξής:

  • Οι έμποροι ίσως αναγκαστούν να βασιστούν σε μεγάλο βαθμό στα τοπικά προϊόντα, εφόσον διακοπούν εν μέρει οι εισαγωγές ή επιβληθεί μεγάλο διάστημα καραντίνας στα σύνορα.
  • Πιθανότατα να χρειαστεί η χρήση επιπλέον προστασίας στη συσκευασία τόσο για τα εξαγώγιμα όσο και τα τοπικά προϊόντα, που θα πρέπει ταυτόχρονα να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές για την προστασία του περιβάλλοντος.

Πηγή: Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ), https://edokhellas.com/

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close